Zaslal: so 09. duben, 2011 23:03 Předmět: Zkušenosti s s reklamaci Optimus 2X u atcomp.cz
Svůj Optimus 2X jsem zakoupil u firmy Sunnysoft za uváděcí cenu 12790Kč. Cena je to dosti vysoká, ale za tak dobře vybavený model přiměřená. Telefon mi došel druhý den, tak jsem jej rozbalil, nainstaloval základní programy a nechal vybíjet baterii, abych mohl provést alespoň první 3 nabíjecí cykly. Prvně jsem telefon nabíjel ve vypnutém stavu, nabíjení proběhlo za cca 2 hodiny a poté jsem začal telefon používat. Výdrž telefonu byla slušná a se vším jsem byl spokojen, až do doby, kdy se vybil podruhé. V téměř vybitém stavu jsem jej dal nabíjet, nabíjení probíhalo klasicky, ale zanedlouho jsem si všiml jedné věci - telefon se restartoval. Řekl jsem si, že je to náhoda, ale bohužel nebyla. Zjistil jsem, že to není náhoda, ale u mého kusu to bylo pravidlem. Když se u nabíjení vypnul displej, telefon se restartoval. Pokud jsem v menu nastavil nevypínat displej během nabíjení, vše probíhalo bez problému. Přečetl jsem zahraniční recenze na xda-developers avyzkoušel jsem vyndat SIM, SD kartu, zkusil jsem jinou nabíječku,resetovat telefon do výchozího stavu, ale výsledek byl stejný. Kontaktoval jsem Sunnysoft.cz a dohodl jsem se s nima na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů.
Tak jsem začal uvažovat, jestli koupím další Optimus 2X nebo počkám na něco ze stáje HTC s 2 jádrovým CPU. Nakonec mi volal kamarád, že v atcomp.cz, kde má účet již naskladnili Optimus 2X. Tak jsem mu říkal, ať mi jeden objedná - byl za cenu okolo 11400Kč. Vyzvedl jsem jej osobně v Ostravě přímo na pobočce - tentokrát jsem volil hnědou variantu. Jakmile jsem dorazil domů, vložil jsem do telefonu SIM kartu a resetoval telefon pro jistotu znova do výchozího stavu. Stáhly se mi přes mobilní datové přenosy kontakty a kalendář. Poté jsem šel přezout gumy na autě a jak jsem se vrátil k telefonu nešel již zanout. Původně jsem si myslel, že je vybitý, ale chyba lávky. Byl zcela "mrtvý". Tak jsem volal kamarádovi do atcomp.cz, že je telefon nefunční - fungoval cca 5 minut a teď teprve začaly problémy. I přes to, že tam mám několik známých a měli další kusy na skladě, nemohli a nebo nechtěli je vyměnit za funkční. A jejich jediná reakce byla - poslat telefon na opravu. Což mi přide velice nefér nechat opravovat v podstatě nefunkční telefon z výroby a nevyměnit jej za nový. Něco bych přičetl neochotě na straně reklamačního a obchodního oddělení a něco firmě LG, která neumožňuje a nedovoluje výměnu zboží v takové situaci. Dle interních nařízení dokonce firma LG porušuje zákon tím, že pokud se na zboží vyskytne závada do 6 měsícu od prodeje, nedovoluje výměnu za nový kus.
Jaký je váš názor na tuto situaci? Co by jste dělali vy? Já už vím - nikdy nic nekupovat přímo v atcomp.cz _________________ LUK@S
M130 -> Zire 72s + 512 MB PQI 60x + 2x Kingston 512 MB + 1x Pretec 32MB + 64 MB Kingston
Jelikož je AT Computers velkoobchodním dodavatelem, zákon o ochraně spotřebitelů, na který narážíš, se na ně nevztahuje a tudíž nejsou povinni provádět výměnu vadného zboží za nové.
Registrace: 24.2. 2004 Příspěvky: 2930 Bydliště: Praha
Zaslal: ne 10. duben, 2011 6:56 Předmět:
No, řekl bych, že to je ukázkový příklad toho, jak se nevyplatí hnát se za nejnižší cenou bez domyšlení případných důsledků. (Ostatně, podobně jsem před rokem narazil u CzechComputers.cz )
1. Protože jsi to kupoval přes známého, tj. zboží vyzvedával on osobně, nemůžeš uplatnit 14 denní lhůtu pro vrácení zboží bez udání důvodu (v původním nepoškozeném stavu), tak jako jiný běžný spotřebitel při objednávce přes internet.
2. Prodejce není povinen vyměňovat zboží za nové v případě poruchy, nebo vracet peníze (mimo bod 1).
3. Peníze můžeš dostat až při 3. reklamaci.
4. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je 1 měsíc!
Sumasumárum LG nic neporušuje, jede přesně v intencích zákona, podobně ani zákon neporušuje ATcomp.cz. Dost možná není ani přístroj poškozený z výroby... svého času se podobně chovala trea s tím, že problém byl s diakritikou na SIM kartě.
Mirku, LG s největší pravděpodobnosti skutečně nic neporušuje. Ale pokud se na zboží vyskytne závada do 6 měsíců od prodeje, jedná se o rozpor s kupní smlouvou:
viz §616 odstavec 4 občanského zákoníku:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx
Znění:
Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. _________________ LUK@S
M130 -> Zire 72s + 512 MB PQI 60x + 2x Kingston 512 MB + 1x Pretec 32MB + 64 MB Kingston
Registrace: 24.2. 2004 Příspěvky: 2930 Bydliště: Praha
Zaslal: ne 10. duben, 2011 12:22 Předmět:
Ale to, že tam je nějaký rozpor a je jedno zda od počátku, nebo do půl roku od zakoupení nijak neřeší, zda ti vymění kus za kus, nebo budou v ATcompu měsíc zboží reklamovat, viz. prokazování opaku. Takže je to poněkud irelevantní.
Navíc je třeba míti na mysli, že jsi zboží kupoval jako firma a tam se to poněkud mění, proto jsem říkal, že ne vždy se vyplatí šetřit.
Čímž se nijak nechci zastvávat ATcompu, jen na jejich postupu neshledáván nic vyloženě špatného. Ano, mohli by být vstřícnější, ale na druhou stranu není proč, protože postupují v mezích zákona. :-/
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.