V tuto chvíli je 207 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
eObchod Info
Navštivte
Google Analytics
Recenze Palm: EDGE - RPG stylu Diablo pro Palm OS je tu!
04.10.2005
Jsou tomu tři roky, co jistý chlapík jménem Zane R. Rutledge si řekl, že na Palmu je spousta her, ale
není žádné pořádné akční RPG. Sám trávil mnoho hodin hraním hry Diablo na PC. A tak vzešla myšlenka o vytvoření podobné hry i pro Palm OS.
Zane tou dobou fušoval de všech možných oborů, natočil dokonce i nízkorozpočtový film. Jmenuje se Hell is Texas.
Kromě toho vymýšlel hudbu k filmům a natáčel a režíroval reklamní spoty. To dělal přez den a po večerech se
učil programovat na svém Palmu. Jeho první komerční hra byla Shadow Thief.
Na svoji dobu dost dobrá hra mimochodem. Hráči ji přijali s nadšením a dožadovali se i druhého dílu, který
byl přislíben a kterého se však nikdy nedočkali.
A pak se psal rok 2002 a Zane se začal věnovat dalšímu projektu, nazvanému 7hexes. Vzpomínáte na hru
Myst pro PC? Pokud ano, tak nějak měl totiž vypadat 7hexes, pokud ji neznáte, tak to měly být
předrenderované obrazovky místnostní, a v každé z z těchto místností by se muselo vyřešit určitý počet
„hádanek“. Po nedlouhé době, kdy na hře pracoval, poté co ukázal na jedné konferenci i malé ukázky
začal se věnovat svému dalšímu projektu - Edge. Jeho fanouškové byli trochu rozladěni, protože stále
čekali na pokračování Shadow Thief, mezi tím se začali těšit na úžasně vypadající 7hexes a
najednou se ukázalo, že se Zane věnuje něčemu dalšímu a na nic jiného nemá čas.
Zane však správně usoudil, že hra typu Diablo má větší vyhlídku na úspěch než hra typu Myst
a pořádně se do toho obul. Dal se dohromady s partou programátorů, kteří vytvořili úžasnou hru
Aldon´s Crossing. Říká vám to něco? NE??? Těžká práce s vámi, na co ty Palmy máte? Na hraní asi ne
Což vám sice chválím, ale i tak to něco o historii hraní chce vědět.
Takže Aldon byl vydaný v roce 2002 a velice rychle získal ocenění RPG roku na serveru PDArcade.
Což na druhou stranu nebylo tak těžké, když vezmeme v úvahu, kolik RPG bylo vydáno. No a Zane jednoho dne
tyto chlapíky kontaktoval, vylíčil jim vizi své budoucí hry a slovo dalo slovo a začalo se na Edge pracovat.
Vlastně ono to není Edge, ale EDGE. A je to zkratka pro Extreme Dungeon Gaming Experience.
A první obrázky co Zane vypustil braly lidem dech. Vypadalo to prostě jako Diablo. Lépe to nejde popsat.
Ostatně, můžete se podívat na tři roky staré obrázky vy samy. Jsou na www.zanegames.com.
A pořád vypadají dobře. Stále když na ně člověk kouká, tak má chuť tu hru zkusit. No a diky těmto obrázkům
lidi zapomněli na Shadow Thief i na 7hexes. A navíc dle prohlášení to mělo být velice brzo
hotové. Jenže měsíce uplynuly a hra nikde. Asi za rok byla konečně vyřčena pravda. Constant Games se rozpadly.
Totiž celý Constant games byli akorát dva chlapíci, kteří napsali svoji hru, dokázali si, že umí programovat
a oddali se svým reálným životům. Na koníčky nezůstal čas. A tak Zane zůstal ve štychu. Jen jeho emailovou
schránku plnily emaily od lidí, kteří se ho ptali, kdy bude už konečně EDGE.
Zane se k tomu postavil chlapsky a řekl si, že by bylo škoda tento projekt nedokončit. S pomocí Constant Games
už sice nemohl počítat, ale aspoň mu přenechali rozdělanou práci a řekli mu, až si s ní dělá co se mu zachce. A jemu se zachtělo hru dodělat. Kdyby tušil, do čeho všeho se pouští, co všechno se stane než hru dokončí, asi by si to rozmyslel.
Jeden z impulzů totiž byl počin firmy Tapwave, která vydala nejúžasnější Palm OS zařízení nazvané
Zodiac. Zane si jej hnedka co
vyšel pořídil, zamiloval se do něho a řekl si, že na tomto zařízení bude EDGE vypadat proste krásně.
Tenkrát opravdu nemohl tušit, že Tapwave mezi tím zkrachuje a že i Palm mezi tím několikrát změní jméno a že
dokonce začne „podporovat“ Windows Mobile.
A tak se stalo, že se ještě více ponořil do učebnic o programování a po večerech bastlil svoje dílo. Jeho
přístup byl zcela ojedinělý. Na jednu stranu se vyvaroval jakékoliv prognózy ohledně data vydání a zároveň
vedl „web blog“, kam sepisoval pokroky. Říkal všem na rovinu, že udělá vše, aby EDGE byl dokončen,
ale zároveň nic nesliboval. Asi před rokem se na tomto blogu objevilo, že začíná s Alfa testováním. Trvalo
asi měsíc a pak se zase vše uklidnilo. Jeho fanoušci mu na jednu stranu strašlivě fandili ale na druhou byli
trochu skeptičtí, neboť hra už měla být nějaký ten rok dokončená a taky věděli, jak dopadl Shadow Thief 2
a 7hexes.
Navíc od roku 2002 nebyl vydán jeden jediný obrázek a vlastně se nevědělo, zda se nejedna o VaporWare. Čas
od času někde někdo napsal, že do měsíce bude hra vydána. Stalo se tak i na serveru Pdarcade, kde Zane
přispíval a zveřejnil jeden jediný obrázek do diskuse a někdo si to přebral po svém. A napsal
„oficiální“ zprávičku, že už brzo. Zane se tenkrát dost naštval a uvalil jeste ostřejší embargo na
veškeré informace. Navíc opět byl bombardován emailama s hloupými dotazy a ten jeden jediný obrázek byl
rozebírán do posledních detailu a spousta šťouralů si stěžovala, že ta hra bude vypadat divně a co všechno
by měl změnit. A tak Zane dále vedl svůj progres report, ale bez jediného obrázku. A žádný s alfatesterů
nikdy taky nic neprozradil. Zane si uměl dobře vybírat lidi.
Nicméně 17.5.05 začalo oficiálně betatestování. Zane všem sedmi betatesterům poslal svoji poslední verzi
a nechal je, ať hrají a hlásí mu kde to bude padat. A tak se stalo, že i já jsem hrál tři dny bez přestání
(ano, i já patřím mezi oněch sedm vyvolených), ukládal pozici každých 30 vteřin a prožil na svých zařízeních
nespočitatelně resetů. Ale už tenkrát se hru podařilo dohrát do konce. První měsíc jsem se Zanem komunikoval
každý den dlouhé hodiny a pořádali tzv. MSN debugging sessions. Tou dobou jsem hru již dohrál od začátku do
konce třikrát a určité části jsem procházel dvacetkrát i vícekrát. Nicméně, podobně jako alfatesteři a
všichni ostatní betatesteři jsem byl i já vázán mlčenlivostí. Musím říci, že to je nepříjemná věc, když člověk
má v ruce něco, na co tolik lidí čeká, o čem se chtějí dozvědět aspoň něco málo ale nesmíme jim to říct.
Od té doby uplynulo dost času a hodně betaverzí. Přesněji řečeno asi čtyřicet. Bylo odstraněno nespočet chyb
a na základě žádostí betatesterů (kteří se postupem času rozrostli do počtu 12 – nikoliv pářením či dělením,
ale Zane jich přibral pět dalších) bylo implementováno mnoho vylepšeni. Sepisovat všechny by zabralo několik
takovýchto článků. Finální hráči je všechny uvidí. Betatesteři jako jsem já na tom jsou hůř. Vlastně přišli
jsme o velkou část z požitku ze hry...
Ale zdárně se blížíme k dokončení. Současná verze je RC 1 (release candidate) a pokud všechno půjde dobře,
tak během několika příštích dnů hra uzří světlo světa i pro širokou veřejnost.
Musím proto smeknout klobouk před tímto člověkem, který tráví několik hodin denně pilováním této hry. Nevzdává
to. Měl několik krizí, kdy se zamýšlel nad tím, zda má Palm OS vůbec nějakou budoucnost a zda má tedy cenu pro
něj programovat. Přemýšlel i o tom, že hru předělá jen pro PPC. Nicméně tady na konci bych chtěl potěšit
i pocketáře. Hra totiž bude hratelná i na jejich zařízení. Budou k tomu potřebovat style tap... ale pak bude
naprosto stejně hratelná jako na Palmu. I pro Pocket PC už pomalu končí betatestování.
A pokud si chcete něco dalšího přečíst o EDGE, přečíst si onen zmiňovaný progres report, tak koukněte sem.
No a kdo by chtěl hru vidět o pár dnů dříve, než oficiálně vyjde, ať přijde na sraz...
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.