|
Na Game Developers Conference 2007 v San Franciscu oznámiloo AMD novou řadu herních produktů pro mobilní zařízení. Kromě nového hardwaru chystá i nástroje pro herní vývojáře, které by jim měly znatelně usnadnit práci.
|
Nová generace mobilních GPU od AMD bude využívat OpenVG 1.0, OpenGL 2.0 a Unified Shader Architecture. Poslední jmenovaná technologie je součástí grafické výbavy konzole Xbox 360 a AMD do ní vkládá velké naděje. Nové mobilní grafické jednotky budou navíc podporovat vývojový nástroj Rendermonkey 1.7, který je v současné době používán pro hry na PC a konzole, což by mělo vývojářům ulehčit práci na aplikacích pro chystané mobilní procesory Imageon. Až se navíc na trh dostanou dové desktopové GPU Radeon R600, budou mít vývojáři jedno API a univerzální shader engine, které budou společné pro PC, konzole i mobilní telefony.
Nová řada procesorů Imageon budou ve své podstatě GPU, ale kvůli specifickým nárokům mobilních zařízení na spotřebu energie a úsporu místa toho v sobě budou integrovat mnohem více. Nové Imageony tak budou zvládat 2D a 3D grafiku, zvuk, podporu digitálních fotoaparátů, stabilizaci obrazu při nahrávání videa, TV výstup a ještě další funkce. To vše na jednom jediném čipu, který bude oddělen od telefonního modulu, aby výrobci mohli své produkty upgradovat aniž by nové verze musely znovu procházet homologací.
AMD zároveň potvrdilo, že plánuje své mobilní grafické produkty rozšířit z telefonů i na mobilní konzole. Rozhodně se tedy máme na co těšit. Snad to nebude trvat dlouho a objeví se něco jako Tapwave Zodiac, třeba s Windows Mobile. Sony PSP i Nintendo DS jsou sice fajn, ale PDA nebo smartphone s podobnými schopnostmi by jistě ocenilo mnohem více lidí.
Zdroj: Ars Technica