Bedlivě jsem na SmartCell’s sledoval vývoj Massive Multiplayer Online Role-Playing (MMORPG) hry Shadow of the Legend, takže když byla před nedávnem vypuštěna její betaverze, hned jsem se pustil do jejího testování. Ještě dodám, že pro Windows Mobile je to první hra tohoto typu a o dalších (jako třeba Providence) se zatím mnoho neví.
|
29. duben 2007 byl velkým dnem vypuštění bety. Samozřejmě že jsem po hře hned skočil a byl jsem s ní velmi spokojený. Hra skvěle fungovala na všech mých WM2003, WM2003SE, WM5 i WM6 testovacích zařízeních (konkrétně testováno na HP iPAQ 2210, Dell Axim x51v, Fujitsu-Siemens Pocket Loox 720, a HP iPAQ hx4700 upgradovaným na WM 5 (který je známý tím, že na něm nejdou některé hry vůbec spustit) a HTC Universal). Jak bylo předesláno, hra podporuje i WM2003 a WM2003SE, u Smartphone pouze WM5 a novější.
Instalace
Navzdory tvrzení online dokumentace ke hře musíte mít na paměťové kartě minimálně 850-900 MB volného místa, a ne jen 500 MB, jak je mylně uváděno. To samé platí i pro údaje o desktop verzi hry.
Originální stažený CAB soubor potom tedy nainstalujte na paměťovou kartu (pokud nemáte volných 900 MB v ROM paměti, což se ale týká jen nejnovějších přístrojů s velkou pamětí).
Velkou výhodou je, že pokud chcete hru hrát na více PDA, není ji nutné znovu instalovat – stačí jen prohodit paměťovou kartu nebo hru překopírovat – zní to skoro neuvěřitelně, ale hra nic nezapisuje do registru ani nikam jinam.
Grafika
Grafika je velmi dobrá. Hra, jak jste možná hádali, pracuje ve sníženém rozlišení (320 x 240) PC (SVGA- 800 x 600) verze. Což znamená, že grafika není tak jemná. Bohužel hra v současnosti nepodporuje vyšší (VGA) rozlišení. Doufám, že to bude brzy napraveno, protože to by byla velká výhoda hry.
Hudba
V tomto ohledu jsou PC a Windows Mobile verze úplně stejné. Obě používají stereofonní muziku a mono zvukové efekty. Je škoda, že jednotlivé písně jsou velmi krátké (mají zhruba do dvou minut), protože jinak jsou velmi pěkné a navíc je pro každou z 12 lokací na mapě vytvořena jiná.
Možná že by ještě stálo za to zvážit přidání delších klipů, ale možná tomu brání již tak dost značná velikost hry (v současné době je totiž hudba v nekomprimovaném formátu).
Zprávy
Komunikace, která je v MMORPG hrách velmi podstatným prvek, funguje skvěle, je dokonce možné vybrat typ zprávy – soukromá nebo veřejná – podle toho, komu je určena.
Náklady na on-line připojení
Protože se lidé na fóru ptali, jak je to s přenesenými daty během hraní, udělal jsem test. Během pěti minut hraní jsem odeslal 83 kB a 167 kB přijal, dohromady to dělá asi 250 KB za pět minut hraní. Za hodinu jsou to tedy přibližně 3 MB. Z toho vyplývá, že hru bude určitě lepší provozovat při nějakém neomezeném datovém tarifu nebo např. přes Wi-Fi připojení.
Verdikt
Nemůžu souhlasit s Allenem Gallem (viz. zde). Naopak si myslím, že má tato hra předpoklady stát se velkým hitem. A rozhodně nezapomeňte vyzkoušet betaverzi – stojí to za to!
Zdroj: Werner "Menneisyys" Ruotsalainen pro Aximsite
Oficiální stránky: Shadows of the Legend: Darkness of the Underworld