|
Možná, že jste si toho již povšimli, že když se pokusíte stáhnout si
nějaké demo, zkušební verzi, nebo i freeware soubor ze serveru
PalmGear.com, že už to není takové
jako dřív.
|
PalmGear.com nám časem už trochu vyrost a
vydobyl si své místo jako obrovská pokladnice software pro PalmOS zařízení.
Není to tak dávno, co PalmGear.com pohltil
svého konkurenta PDAGreen.com, čím
sice na jednu stranu zjednodušil situaci uživatelům, kteří teď chodí pro
software jen na PalmGear.com a
na druhou stranu přidělal vrásky vývojářům, protože podmínky, za které
nabízí PalmGear.com na svých stránkách
presentaci a prodej jejich software nejsou právě z nejlukrativnějších.
Jen pro informaci, do 1.7.2004 měl PalmGear nárok minimálně na 30% z prodejní
ceny, ovšem po upevnění své pozice, která je dnes takřka dominantní, se
nezdráhá brát dnes 40% (přibyl totiž transakční poplatek skládající se ze
3,85% ceny aplikace a 0,35 U$). Tento stav se mj. snaží alespoň trochu
zvrátit sdružení ESD (Electronic Sales Distributor).
A aby PalmGear.com mohl zvýšit ještě
více výtěžnost a prodej aplikací, rozhodl se sledovat kdo a co stahuje
za software. Dnes tedy není možné si jen tak něco stáhnout. Dnes máte dvě
možnosti (pokud pomineme tu, že se rozhodnete NIC nestahovat): stát se členem
PalmGear klubu, k čemuž postačí pouhá registrace na serveru, kde kromě svého
jména a emailu, sdělíte věk, zaměstnání, typ používaného PDA a své HotSync
jméno, přičemž PalmGear.com se zavazuje,
že takto získané informace neprodá další straně a nebo dáte k dispozici pouze
svůj email a daný software si stáhnete v "anonymitě".
Proč taková komplikace ? Inu, zkrátka proto, aby mohl být vypracován váš
uživatelský profil a mohl vám být nabízen software, který vás jistě zaujme,
speciálním nabídkovým mailem. Podobně jako např. 1GB email od Googlu,
kde za to, že vám bude dán k dispozici takovýto olbřímí datový prostor,
nebudete moci mazat svoji došlou poštu, která bude roboty vyhodnocována
a na základě jejich výsledku vám bude na tento váš email zasílány reklamní
a nabídkové emaily. A nebo jen si vzpomeňte na všelijaké členské klubové
karty z vašeho oblíbeného supermarketu, myslíte, že slevu máte zadarmo ?
Kdepak, i zde je vytvářen váš nákupní profil, který je pak hromadně
vyhodnocován. Americká paranoia slaví úspěch ! Velký bratr o vás ví vše,
ale stále je tu několik dalších "malých" bratrů, kteří chtějí vyrůst,
majiteli registru dlužníků začínaje a podobnými "členskými" servery,
kde nečleni mohou tak leda koukat do výlohy, konče.
Na jedné straně vah tedy dnes máme soukromí a osobní údaje a na druhé
všelijaké "výhodné" nabídky a slevy !šité na míru". Dvojnásob tu platí, že
"nic na světě není zadarmo".