DomůVáš účetFórumeObchodTémataKontaktiPod/iPhoneOpravy iPhonů
12. prosince 2017  
 
Nabídka
· Domů
· Archív článků
· Countdown
· Developing Group
· Fórum
· Freeware
· Obchod
· Odkazy
· PDASoft klub
· Seznam uživatelů
· Sidebar
· Témata
· Uživatelé PDA
· Váš účet
· Verze pro PDA

Reklama

Značkové příslušenství za neznačkové ceny!


Vyhledávání


Pokročilé vyhledávání

Kdo je online
V tuto chvíli je 262 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde

eObchod Info

eBook čtečka eB-700

Zařízení eBook 700 je čtečka elektronických knih s plnou podporou českého jazyka a desítky nejpoužívanějších formátů elektronických knih, hudby a videa za nejnižší cenu na trhu! K dostání je v černé a bílé barvě.

Cena: 1994 Kč vč. DPH



Sluchátka pro Samsung Galaxy S II

Nová sluchátka pro váš skvělý moderní smartphone Samsung Galaxy i9100. Super cena!

Cena: 99 Kč vč. DPH



R4i SDHC White Dual Core pro DS/3DS

Rozšiřující karta pro herní konzole Nintendo DS / DS Lite / 3DS apod., která vám umožní přehrávat počítačové hry stažené z internetu.

Cena: 348 Kč



Nabíjecí Touchstone sada pro Palm Pré

Třídílná Touchstone sada pro smartphone HP / Palm Pré / Pixy obsahující touchstone nabíječku, síťový adaptér s redukcí pro české zásuvky a microUSB kabel pro propojení.

Cena: 782 Kč



Sluchátka Sony Ericsson HPM-70

Handsfree sluchátka pro mobilní telefony Sony Ericsson za super cenu!

Cena: 114 Kč vč. DPH



Vyhřívané USB rukavice

Přemýšlíte nad vhodným dárkem pro chladné období? Vyhřívané USB rukavice jistě potěší a jedno zda to bude na začátku zimy, nebo na jejím konci! STOP prokřelým prstům!

Cena: 363 Kč vč. DPH



TTX Audio FM vysílač do auta

Poslouchejte hudbu ze svého PDA, smartphonu nebo MP3 přehrávače v rádiu!

- 7 kanálů
- Dosah přenosu: 5m
- Výhodná nízká cena!

Cena: 240 Kč vč. DPH



ScreenWard Protector pro iPhone 3G

Ochranná fólie ScreenWard společnosti ADPO patří mezi jedny z nejlepších fólií pro PDA, které můžete svému PDA nebo smartphonu dopřát.

Cena: 101 Kč


Ochranná fólie PrivacyWard pro Pocket PC 2.8"

Speciální bezpečnostní a ochranná fólie. Chraňte displej svého PDA a zároveň chraňte jeho obsah. Super cena!

Cena: 58 Kč

Pro všechna Windows Mobile PDA s 2,8" displejem.


Nabíječka do auta pro Treo 750/650

Malá, lehká, skladná, levná a tedy vždy po ruce.

Cena: 153 Kč



Matná ScreenWard fólie pro Treo 680

Ochranná fólie ScreenWard od společnosti ADPO patří mezi jedny z nejlepších fólií pro PDA, které můžete svému PDA dopřát. Nyní za bezkonkuenční cenu!

Cena: 58 Kč



Navštivte
LevnaKoupe.cz - e-shop s výpočetní technikou - počítače,Notebooky, PDA příslušenství (Palm, Pocket PC, iPhone), Software, Hry (STEAM KEYS

CE4YOU

POCKET4YOU

Palmknihy - knihy do vaší dlaně

Queer Research

ADPO


Google Analytics

Nahradni dily pro Apple, HTC, Nokia, Samsung

Články o Palmech: Palm by měl napravit pošramocené vnímání své značky
23.12.2010 
Články napříč platformami

CES 2011 se rychle blíží a všichni fanoušci společnosti Palm doufají, že se dočkáme nějakých nových fantastických přístrojů, které nahradí dnes již zaostávající nabídku současných modelů. Pokud se však podíváme na současný tržní podíl společnosti, zjistíme, že pouhá inovace nabídky pravděpodobně stačit nebude.



Podle posledních čísel agentury Nielsen činí tržní podíl Palmu v USA pouhých 1,3%. A není příliš důvod se domnívat, že v ostatních zemích, kde se produkty značky prodávají, bude jinak, pokud tomu nebude dokonce ještě hůře.

Při pohledu na tato čísla se nabízí otázka, co by měl Palm – potažmo tedy HP – dělat, aby se tato nelichotivá bilance zlepšila. Odpověď netkví ve zvýšení tržního podílu. Zvolena by měla být zcela jiná cesta a to kompletní proměna vnímání značky. webOS je výborná platforma, ale v porovnání s iOS, Androidem a dalšími platformami ostatních výrobců ji není příliš vidět.

Na trhu s chytrými telefony je obrovské množství přístrojů – co tedy může Palm udělat proto, aby se odlišil a zákazník, který přijde do obchodu, si zakoupil právě jeho přístroj? Začít zcela od začátku. Palm musí začít využívat agresívní marketing. Nemůže používat hesla jako „stále jsme tady,“ on musí začít používat důraznější hesla typu „Jsme tedy. A jsme výjimeční.“

Mnohokrát jsem vyzdvihoval reklamy firmy Apple. Ačkoli se mi nelíbí její telefon (no dobře, něco by se přeci jen našlo), oceňuji jejich marketingový um. Reklamy jsou jednoduché a přímočaré. Reklamy se nezaměřují na jednotlivé funkce a vlastnosti, spíše ukazují to, co telefon umí a zejména jak to dělá. Je to pouze o telefonu a prstu, možná dvou prstech.

Pravidlem číslo jedna je tedy jednoduchost. Pravidlem číslo dva je agresivně zaútočit na zákazníka. A to nejenom po stránce marketingu, ale i samotných produktů. Nyní na chvíli opusťme oblast chytrých telefonů a pojďme se podívat do automobilového průmyslu. Před několika málo lety byla společnost Ford v krizi – měla dluhy, prodeje šly dolů, nová vozidla nedokázala zaujmout, vedení tápalo.

Ford se proto rozhodl angažovat prezidenta společnost Boeing Alana Mulallyho a dát mu veškeré potřebné pravomoci, aby společnost z tohoto bludného kruhu vyvedl. Ve velmi krátké době Mullaly překopal nabídku, zrušil nebo prodal části společnosti, které nevydělávaly, a zaměřil se na zlepšení kvalit produktů, které zůstaly, aby mohl konkurovat zejména japonským automobilkám, jejichž tržní podíl neustále vzrůstal.

Nejdůležitější ale bylo, že přesvědčil představenstvo společnosti, aby využilo téměř celou stávající hodnotu firmu ke zřízení obrovského úvěru pouze o rok dřív, než ekonomická krize položila General Motors a Chrysler. Tyto peníze u Fordu využili ke kompletní proměně nabídky, ke zrychlení vývoje a k implementaci nového informačního systému od Microsoftu. Rychlý vývoj a nové technologie nabízené ve vozidlech pomohly k návratu zákazníků, vzrůstu tržního prodeje a dokonce i k tomu, že vozidla bylo možné prodávat za vyšší ceny, než dříve.

Změny by v případě Palmu navíc ani nemusely být tak zásadního charakteru. Navíc za Palmem nyní stojí společnost HP, která má k dispozici určitě velký balík peněz. Ty by měly být využity i k dalšímu rozvoji webOS, protože společnost podle svých prohlášení počítá s jeho nasazením v celé řadě přístrojů. Ale jak všichni víme, budoucí plány nestačí k tomu, aby se něco prodávalo. Nikdo si nekoupil Xbox 360, protože čekal, až přijde Kinect a nikdo si nekoupí webOS telefon s tím, že se v budoucnu dočká velké systémové aktualizace.

Zákazníci prostě potřebují dobrý důvod, aby si váš produkt koupili. Věrnost ke značně už většinou nestačí. Musejí být lákáni a vábeni a právě webOS nabízí mnoho vlastností, kterých by se k tomu dalo využít. Palm jen musí tyto vlastnosti umět využít a nabídnout je, podobně jako to dělá Apple. Jediná jeho reklama se nezabývala FaceTime, aplikacemi či výborným 4“ displejem.

Ale ani nejlepší funkce webOS nejsou dostatečným důvodem, aby lidé přístroje s tímto systémem vyhledávali. Pre 2 je přitom solidní telefon, alespoň pro fanoušky webOS. Jeho základní specifikace jako procesor, RAM či úložný prostor jsou srovnatelné s ostatními konkurenčními přístroji, celek je ale samozřejmě tvořen i konstrukcí, rozměry a designem. Palm by klidně mohl přidat 8mpx fotoaparát s automatickým ostřením, gyroskop a Retina displej, a stále by to nemuselo stačit. Operační systém je určitě důležitou součástí chytrého telefonu, musí být ale doplněn i nekompromisním hardwarem, jako je tomu v případě iPhone nebo např. HTC Evo 4G. Nové přístroje od Palmu musejí být tak dobré, aby lidé zapomněli, že Pre kdy existovalo.

Důležitá je také agresivní politika směrem k vývojářům. Vůbec tím nemyslím snahu obrat je co nejvíce o jejich podíl, ale spíše naopak je motivovat k co nejlepší práci. Dobrým začátkem byl webOS Developer Day v New Yorku, kde byl vývojářům představen nový aplikační framework Envo a každý dostal zdarma Pre 2. Skvělé, ale chtělo by to v tomto směru mnohem více.

Palm se musí snažit přilákat mnohem více vývojářů. Podle průzkumů se v současnosti nejvíce vývojářů primárně zaměřuje na iOS a Android. Ale před webOS jsou dokonce i systémy BlackBerry a Windows Phone 7. Ale zatímco první tři systémy mají nespornou výhodu v obrovské uživatelské základně, webOS ani Windows Phone se touto výhodou pochlubit nemohou.

Palm má sice relativně dobré SDK pro vývoj aplikací, ale Microsoft zvolil účinnější taktiku – nebál se vývojářům zaplatit, aby své tituly připravili i pro jeho novou platformu. A to už je dobrá motivace, proč vytvářet aplikace, i když třeba nebudou mít takový tržní potenciál, že? Ono totiž nabídka aplikací dnes hraje při výběru smartphonu velmi důležitou roli.

Z pohledu Palmu by bylo tím nejrozumnějším, kdyby taktiku Microsoftu napodobil. Způsoby, jako různé soutěže o nejlepší aplikaci, sice mohou některé iniciativní vývojáře přilákat, celkově si ale nemyslím, že by to byl ten nejúčinnější způsob. Odměny pro vývojáře by byly jistě účinné a podle mého je jich potřeba. Vývojáře kvalitních aplikací je zkrátka třeba motivovat (klidně se může jednat o zdarma poskytnutý telefon nebo třeba počítač HP s připravenou veškerou potřebnou softwarovou výbavou). Pro Windows Phone 7 bylo týden po týden po jejich uvedení k dispozici tři tisíce aplikací. Katalogu webOS to trvalo rok...

Ani peníze či jiné odměny ale nemusejí stačit. Důležité je, aby vývojáři měli k dispozici veškeré potřebné nástroje. Kromě SDK jsou totiž důležité také systémová API. WebOS sleduji již od začátku, takže situace ohledně API pro mě není ničím novým. Pokud bych ale o systému neměl takové povědomí, určitě bych byl dost nepříjemně překvapen, že vývojáři nemohou využívat mikrofon, fotoaparát, přistupovat ke kalendáři nebo dalším důležitým komponentám, což je u Androidu a již i iOS naprostou samozřejmostí. Neříkám, že pro webOS neexistují výborné programy (což jistě existují), ale určitě svůj webOS nevyužiji k tomu, abych zjistil, co to právě v rádiu hraje za písničku.

Vývojáři se dělí do dvou hlavních táborů: na ty, které tvorba aplikací baví a na ty, kteří si tím chtějí vydělat peníze. Ve výsledku jde ale o peníze, bylo by špatné podporovat obchod s aplikacemi, kam své produkty dodávají pouze fanoušci a nadšenci. Nechci, abyste mne chápali špatně, tito vývojáři jsou bezesporu důležití pro jakýkoli operační systém, ale stěží vám nalákají zákazníky, ty můžete nalákat pouze na velká jména vývojářských společností, které budou zárukou kvality a funkčnosti.

Je to takový kruh: vývojáři čekají, až bude mít daná platforma více uživatelů a uživatelé čekají, až bude k dispozici více aplikací. Klíčové je prolomit tento kruh – dostat mezi uživatele alespoň pár milionů přístrojů nebo naopak dát vývojářům dobrý důvod, aby pro danou platformu tvořili i přes její menší rozšíření. S těmi správnými prostředky a pobídkami budou mít vývojáři důvod pracovat na svých aplikacích pro webOS i bez uživatelské základny, která by jim vývoj programů zaplatila. Je to jen o správné motivaci, aby začal počet aplikací rychle narůstat.

Dobře, již jsme hovořili o uživatelích a vývojářích, dalším tématem, o kterém bych chtěl mluvit, je dostupnost zařízení. Získat webOS přístroj u svého operátora totiž není vůbec snadné – webOS telefony ve své nabídce rozhodně nemá každý.

Za úspěchem iPhone stojí dva hlavní důvody: 1) dotykový telefon spojený dohromady iPODem chtěl každý. Ale až druhá generace – tedy iPhone 3G - stále za masivním rozšířením tohoto přístroje. Palm nemá ten luxus, aby po jeho přístrojích lidé takto toužili. Takže mu nezbývá nic jiného, než své telefony protlačit do nabídky většího počtu operátorů. Znamená to vytvořit takový telefon, kteří by operátoři chtěli, ale také to znamená vytvořit takový telefon, jehož prodeje budou ekonomicky výhodné i kvůli možnosti pro přístroj nabízet další služby, jako je navigace či televizní vysílání, na kterých by také vydělali.

Palm sám si dokonce nemůže dovolit vázat se na určité operátory. Důkazem toho mohou být problémy s GPS navigací u operátora Verizon, které jsou zřetelně zaviněny zásahem na straně operátora a výrazně snižují uživatelskou hodnotu přístroje. Přitom se nejedná o žádnou chybu či něco podobného, ale o úmyslný tah. A tomu musí Palm jakýmkoli způsobem zabránit.

Palm musí zkrátka svou nabídku rozšířit napříč operátory po celém světě. Podívejte se na Samsung – ten za poměrně krátkou dobu dokázal vybudovat síť, přes kterou prodává miliony kusů ročně. iPhone také dominuje trhu díky tomu, že se kromě Ameriky prodává také v Evropě, Austrálii nebo Japonsku (podle posledních informací činí podíl iPhonu mezi chytrými telefony 73% v Evropě a 91% v Oceánii).

Zcela jednoznačně by se měla také rozšířit nabídka přístrojů. Palm by měl nabízet více přístrojů, aby si z nich mohl vybrat každý.

Palm se musí také začít chovat jako velká, významná společnost. Musí se přestat chovat jako malý, téměř bezvýznamný výrobce telefonů. Musí podle toho jednat, musí být třeba i trochu arogantní, ostatní jej ale musejí začít brát vážně. S Hewlett-Packard za zády by to nemuselo být až tak složité..

Palm musí přistoupit na jiný styl – představování výrobků musí probíhat za velké slávy, je potřeba připravit reklamní kampaně to televize, na internet, do rádií, na zastávky – a co je možná nejdůležitější – i do obchodů operátorů. Vše musí šlapat jako hodinky – protože vše závisí na všem a právě tím, že je vše v souladu, se vyznačují velké společnosti. Důležité je také načasování jednotlivých událostí.

Pokud výše zmiňuji, že by společnost měla být i trochu arogantní, rozhodně to neznamená, že by měla jednat tak, jako kdyby byla zcela bezchybná. Podívejte se na iPhone 4 a jeho problémy s příjmem signálu. Takovýto problém dnes již zkrátka neutajíte, Apple se ale k celé situaci postavil čelem a v celkovém kontextu mu v očích veřejnosti snad ani neuškodila.

Změna pohledu lidí na Palm by měla ale vycházet ze změny pohledu Palmu na sebe samý. Palm zkrátka musí začít jednat agresivněji a dokázat svou hodnotu. Pokud bych to přirovnal k boxu, někdy je zkrátka lepší zaútočit hned, než devět kol poskakovat po ringu, čekat a nechat protivníka, aby se přizpůsobil vaší taktice a nakonec vás porazil.

Nyní by mělo přijít opět první kolo. Zcela od začátku. A Palm by měl mít takový nástup, jaký jsme doposud neviděli. Palm musí být výbušnější, musí přijít s novými taktikami a způsoby a konkurenci musí nemilosrdně poslat zpět na svůj písek.

Tomu všemu ale musí předejít celková změna postoje Palmu. Ten se musí vzchopit, uvědomit si, co dělá dobře a co dělá špatně a spolu s lidmi z HP a jejich prostředky se do toho pořádně obout. Možná to bude nějakou dobu trvat. Rozhodně ale bude lepší, když si Palm tímto stádiem projde a pak se vrátí v plné síle, než kdyby se bezkoncepčně snažil pouze vyrábět další přístroje. To on nyní nemusí, společnost HP si může dovolit klidně i to, že během dalšího roku neprodá jediný přístroj.

Samozřejmě doufám, že to nebude trvat tak dlouho. Samozřejmě doufám, že se novinek na poli hardwaru i softwaru dočkáme co nejdříve, ideálně na veletrhu CES počátkem příštího roku.


Zdroj: Derek Kessler pro PreCentral.net

Frantisek_Doupal
PDASOFT TEAM


 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.

Související odkazy
· Více o tématu Články napříč platformami
· Další články od autora Frantisek_Doupal


Nejčtenější článek na téma Články napříč platformami:
ComicGURU - ideální prohlížeč komiksů


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


"Palm by měl napravit pošramocené vnímání své značky" | Přihlásit/Registrovat | 3 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.

Re: Palm by měl napravit pošramocené vnímání své značky (Hodnocení: 1)
Od: Dantemc (f-dog@centrum.cz) - Čtvrtek, 23.12. 2010 - 00:46:55
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Je to tak rozhodně souhlasím,sám jsem nějakou dobu Palmista.
Kvuli čemu?
Má pořád svoje klady.
Dnešní Palm potřebuje oživit to je jasné.
Jenže mi to připomíná spíš velmi dlouhou agónii před smrtí.
Nicměně je legendou,která by měla ještě něco předvést a poučit se ze svých chyb a vrátit se zpět na vrchol.
Re: Palm by měl napravit pošramocené vnímání své značky (Hodnocení: 1)
Od: Vlastimil (vlastimil_p@gpp.cz) - Čtvrtek, 23.12. 2010 - 16:02:03
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.malovanekravaty.cz
 
Stále na práci Palm jako PIM zařízení používám a mám ještě 1 nový náhradní, abych nahradil stávající až doslouží, Vyzkoušel jsem již přechod na snad všechny možné úlatformy ale pro to co potřebuji používat je "Palm v šuflíku" nejen nejlevnější způsob jak zachovat více jak deset let schraňovaná data, ale i používat léty prověřené aplikace a funkce, o kterých dodnes jiné platformy nic netuší a nikdy asi ani tušit nebudou, protože patří mezi "pracovní věci" které nejsou "in" pro masový prodej.
Pal na Evropu a ČR z toho nevyjímaje vždycky kašlal a HP se v posledních letech začal třeba v ČR chovat verlmi podobně (zkuste to probrat třeba s nějakým technikem ze servoisu HP ...). Takže nemám nejmenší iluzi o tom, že se v tomto nic nezmění. Cílem je "oblbnout stádo" masovou produkcí něčeho, co se dá dobře marketingově prodat (což třeba taková prokotina jako nastavení opakovaného budíku třeba s opakovaným připomínáním či dokonce různými tóny dle opakovaného času zrovna není, ale u pracovního nástroje je to k nezaplacení). To už 16M barev a přehrávání videa je jiné kafe, navíc si k tomu jistě uživatel koupí další služby, bez kterých by to nefungovalo. Osobně je pro mne jakákoliv platforma, která mi neumožní zařízení synchronizovat a zálohovat na vlastní PC a umožní mi jeho obsah je kdykoliv obnovit zcela nepoužitelná, a nějaká synchronizace po síti někam na cizí server potom zcela neakceptovatelná. Ale to by zas nebylo kde získávat potřebná data a přišli bychom o příjmy z jejich prodeje, takže prostě uživatele přesvědčíme, že záklha někam nedej bože na vlastní kartu je nemožná, hezky nám ta data nasypte po samozřejmě patřičně zpoplatněném připojení na náš server a my už víme, jak s nimi naložit. A kdybyste je náhodou potřeboval obnovit, tak jen když 1. 2. 3. 4. ... - už jste si někdy zažili obnovu dat třeba 500 km od domova v místě, kde nebylo připojení k internetu ? V Palmu za 5 minut bez problému, jinde téměř nemožné. Existuje totiž na světě celá řada míst, kde se prostě nepřipojíte (ne třeba proto, že by tam nebyla konektivita nebo jste si ji nechtěli všude na světě platit, ale třeba jednoduše proto, že vám tam připojení nikdo nepovolí třeba z důvodu bezpečnosti, ...). A je spousta míst, kde vás s NB nebo telefonem nepustí a pokud máte v kapse Palm, tak máte 1 000x víc informací než všichni ostatní v místnosti a můžete je na rozdíl od nich použít a zhodnotir (holt za informace se dnes platí).
Takže snad mi má TX ještě pár let vydrží ...

dongdong8 (Hodnocení: 1)
Od: leilei3915 (linlei3915@hotmail.com) - Pátek, 06.10. 2017 - 05:22:29
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
201710.6wengdongdong
nike air max [www.nikeairmax90s.co.uk]
moncler jackets [www.monclerjacketsoutlet.us.com]
ray ban sunglasses [www.ray-ban-sunglasses.com.au]
fitflops outlet [www.fitflopsoutlet.us.com]
cheap oakley sunglasses [www.oakleysunglassesoutletstore.us.org]
armani sunglasses [armani.sunglassescheap.us.com]
uggs clearance [www.uggsclearance.com.co]
polo ralph lauren outlet [www.poloralphlauren-outletonline.us.com]
cheap nfl jerseys [www.cheapnfljerseysshop.us.com]
superdry uk [www.superdry.me.uk]
michael kors outlet [www.michaelkors-outletonline.eu.com]
supreme new york [www.supreme-newyork.com]
moncler outlet [www.outlet-moncler.us]
fitflops sale [www.fitflopssale.org.uk]
coach factory outlet [www.officialcoachfactoryoutletonline.us.com]
adidas nmd [www.nmdadidas.co.uk]
polo ralph lauren [www.pololaurenralphlauren.us.com]
nike air max uk [www.nike-airmaxuk.me.uk]
air jordans [www.jordans.in.net]
ugg boots clearance [www.uggbootsclearance.net.co]
michael kors outlet [www.michaelkors-outletonline.eu.com]

Přečíst zbytek komentáře...





Všechny obchodní známky a názvy patří jejich příslušným vlastníkům, komentáře patří jejich odesílatelům. Vše ostatní vlastní © 2004 Sale&Consulting Company s.r.o.
Web pohání Copyright © Redakční systém UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.48 sekund

RSS - články RSS - fórum