PDASoft

Pouzdra Krussel? Ano, ale ne od Sunnysoftu!
Publikováno: Čtvrtek, 21.04. 2005 - 00:00:00
Téma: Články napříč platformami


Někteří z Vás se určitě rozhodují, že svému Palmu pořídí nějaký slušivý kabátek: tímto článkem se nesnažím řešit CO si máte objednat, ale NA CO si máte dát pozor a hlavně KDE raději nenakupovat.



Loni na podzim jsem si pořídil PDAčko - Palm Tungsten T3. Přibalen k němu byl takový jednoduchý kryt - no nic, moc. Protože svého miláááááška nosím s sebou (vždyť je to také jeho účel) bylo celkem přirozené, že na řadu přišlo nějaké kvalitní pouzdro. Od čeho jsou Vánoce a příbuzní mi došlo poměrně rychle ;) a na otázku svého bratra "copak mi má přinést Ježíšek" ze mě vypadlo "pouzdro na Palmíčka". To už jsem věděl, že opravdu zajímavě vypadá pouzdro Krussel speciálně na míru právě na T3. Objevil jsem je u Sunnysoftu a protože s Internetovskými obchody mám dobré zkušenosti poradil jsem bráchovi, jak mi má kýžený dáreček obstarat. To bylo zhruba v půlce listopadu. A tady začíná má peripetie: všechny časové údaje jsou autentické a nic jsem v nich neupravoval. Jste připraveni? Jdeme na to.

Brácha nelenil, zaregistroval se na e-shopu Sunnysoftu a hned 28. listopadu 2004 pouzdro objednal a předem zaplatil převodem z účtu. Hned ten den přišlo potvrzení objednávky (šikovní chlapíci - na druhou stranu když si uvědomíme, že existují autoodpovědi...). 3. prosince - po týdnu - přišel balíček. Jenomže podezřele lehký. Aby ne, byla v něm jenom faktura za objednané a dodané (!!!) zboží. Kus papíru za něco přes jeden tisíc korun (dobrej obchod, ne?). Můj brácha je docela trpělivý, a tak až 15. prosince napsal email, jestli pouzdro dorazí do Vánoc. A teď už přidávám časovou osu hádání se o balíček, jak mi brácha psal:

  • 16.12.2004 - odpověď sales asistenta obchodu na mailový dotaz, jestli přijde pouzdro do Vánoc: "nevíme o čem je řeč, pouzdro bylo odesláno spolu s fakturou"
  • na základě telefonátu se zjistilo, že mně poslali fakturu, ale pouzdro někomu jinému. Zboží však není na skladu, do Vánoc nepřijde. Mám počkat po Vánocích
  • 4.1.2005 - mail: dotaz na to, aby se firma vyjádřila zda je v jejich možnostech zboží dodat.
  • uvedena možnost, že v souladu s právními normami (zákon č. 367/2000 Sb. ze 14. září 2000, aktualizace Obč. zákoníku 40/1964 Sb.) o odstoupení od smlouvy v důsledku nedodání zboží do 6 týdnu (28.11.04 - 9.1.05) uvažuji po 9.1 o zrušení celé transakce
  • na mail nikdo nereaguje - následuje telefonát na firmu. Protože asistent obchodu, se kterým jsem do té doby jednal, nebyl momentálně k dosažení (zaneprázdněnost...), nechal jsem telefon - prý zavolá (NeZAVOLAL)
  • momentálně nebyl v práci, nechal jsem telefon - prý zavolá (NeZAVOLAL)
  • další hovor - pouzdra nejsou, sales assistant je nemocný
    • oznámil jsem, že čekám do termínu, kdy končí povinná lhůta pro dodání ..., pak v souladu s vyhláškou odstupuji od smlouvy a chci vrátit peníze
  • Pár dní po termínu (po 9.1.2005) jsem volal s tím, že odstupuji od smlouvy... a chci vrátit peníze. Nadiktoval číslo úctu a čekal...
  • nějakou dobu jsem kontroloval účet - nic
  • okolo konce ledna jsem zavolal opět:
    • protože sales assistant opět nebyl k dosažení, převyprávěl jsem celou story dalšímu zaměstnanci (vedoucí prodeje)
    • domluvil jsem konkrétní postup: pošlou dobropis a po jeho potvrzení mnou budou následovat peníze (dokonce padlo i to, že částka bude navýšena o poštovné!!!)
    • obratem (2.2.2005) dorazil mail od asistenta obchodu (kopie vedoucímu prodeje a účetní) s tím, že během 3.2 odešlou dobropis
  • pár dní (cca pracovní týden) se nedělo nic
  • 12.2.2005 - jsem napsal poslední mail s informací, co si myslím o zneužívání slov "je nám moc líto" a "co nejdříve se bude řešit" asistentovi obchodu s kopií ostatním účastníkům komunikace
  • obratem se s omluvou (kolikátou již) ozvala účetní (jedna ze zainteresovaných osob) a v mailu přiložila dobropis
  • po podpisu dobropisu a 15.2.2005 odeslání zpět přišly konečně 17.2.2005 peníze na účet.

Takže jak bych to shrnul? Nijak. Předpokládám, že je čtenář inteligentní a udělá si obrázek sám. Je možné, že tato situace byla opravdu výjimečná (způsobená momentálním nedodáním pouzder od výrobce) a "pitomé" pouzdro za 1140 Kč nestojí firmě za nějakou větší aktivitu když prodávají i PDAčka za 10 000 a více, ale jde o vztah k zákazníkovi. Může totiž třeba být z firmy, která se rozhoduje o vybavení svých zaměstnanců PDAčky. Pak by mohla jít ztráta do statisíců (10 T-trojek je za 100 000). Když se jedná o jejich zájmy (znám z vlastní zkušenosti, ale to sem nepatří), dokáží být managerové ze Sunnysoftu hezky nepříjemní (netýká se konkrétního jednání ohledně pouzdra), ale malý zákazník? No comment.

Jak to vlastně dopadlo s pouzdrem? Mám kamaráda v Praze, který mi pouzdro sehnal v Kotvě, kde má Sunnysoft své zastoupení. Koupil, poslal a do pár dní jsem ho měl. Je fakt špičkové, praktické, elegantní, zkrátka takové jak jsem si ho představoval. Obrovskou radost mě zkazila zpráva, že na PDAsoftu je dostaly také. Hned vysvětlím: na Sunnysoftu jsem zaplatil 1149,50 vč. DPH a na PDAsoftu stojí 590 Kč. Když jsem se o tom s Morenem bavil tak mi napsal, že v něm asi nebude Slide Swivel Kit pro uchycení na opasku. Předpokládám ale, že jeho cena nebude skoro 700 Kč, že?

Končím s ponaučením. Palm pouzdro potřebuje, příslušenství také. Ale Sunnysofte Tobě opravdu vydělat nenechám. Jedno ponaučení mi stačí. Nedávno jsem objednal ke svému digitálu 512 xD kartu přes Patro a do několika dní jsem ho měl doma. Klávesnice z PDAsoftu také. Proč to jde jinde?


Minulý pátek jsme tento příspěvek s předstihem zaslali i společnosti Sunnysoft, aby se k němu mohla vyjádřit. Bohužel, do dnešního dne tak neučinili. Pozn. šéfredaktora







Tento článek si můžete přečíst na webu PDASoft
http://www.pdasoft.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.pdasoft.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1136